dimarts, 19 d’abril de 2016

Tarda matemàtica Gran Secció

Amb el bon temps tornem a sortir al pati a treballar les mates de Gran Secció.



1. Classificació de vehicles: separa, classifica, tria...

2. Math 1-10: joc per iniciar-se en la manipulació de reglets numèrics.

3. Caixa per contar (Material propi inspirat en les Boites à compter de Nathan)

4. Formes geomètriques amb reglets. 

5. Memori nombres 1-5 : joc elaborat per la Gran secció d'aquest any. Relacionar xifra i carta amb gomets

6. Pasta de colors: Carta amb nùmeros de 1 a 10 amb els punts corresponents. Cal que els infants agafin tantes pastes com indiqui la carta.

7. Contem Xapes: es llença el dau i s'agafen tantes xapes com indica.
Tauler 1- caselles en blanc.
Tauler 2- caselles numerades 1-30.


8. La Casella Misteri: joc de situació espacial.   

9. Àbacs amb cartes models.

10. Relació quantitat - grafia: Material elaborat per la Sandra a inici de curs.
      Els Cigrons blaus


11. Les casetesjoc de situació espacial.

12. Topologie: taller de situació espacial en tres dimensions a partir de models.

13. Domino

14. Planxes d'animals dénombrer, relacionar quantitat-grafia (material d'elaboració pròpia inspirat )

2 comentaris:

Marta Montero ha dit...

Hola Marta, que interessant això de sortir al pati amb el material de mates. Jo només ho he provat amb construccions i joc simbòlic i els motiva molt. Com ho feu això de les mates? per grupets?, agafen el material i busquen un raconet on posar-se còmodes?, ho monteu com una sessió de racons?, es concentren bé al pati?
Està superbé que afegeixis links dels materials. Merciii! :-)

Marta Fita ha dit...

Hola!!!!
Hi sortim sovint al pati a treballar. A vegades amb jocs, a vegades amb material, altres cops amb taules... A la classe treballen sovint per terra, sobretot amb material de manipulació, provaré d’anar penjant cosetes...

En aquesta ocasió era inici de curs, i vam sortir al pati a buscar formes geomètriques. Mentre ells buscaven, jo vaig anar preparant el banc. I a mida que acabaven les fotografies, prenien un set de taula i s’instal•laven. Ells escullen l’activitat amb la seva parella, l’agafen i la fan. M’agrada que abans d’acabar la sessió poguem fer una valoració conjunta de les activitats que han fet. És la milor manera d’explicar les normes d’un joc o de fer conèixer el material a aquells infant més discrets que van a la segura. Si ens convé demanem a un nin de utilitzar concretament un material que sabem que cal reforçar, o que amb la parella que ha trobat avui li anirà bé...
Espero haver-me explicat, no dubtis en fer-me preguntes!!!
Gracies Marta