dimecres, 10 d’agost del 2016

CAÇAMOTS II

Avui us detallaré la primera part del Cercamots responent a una petició. El Cercamots o el Veig-Veig, són jocs d'atenció visual que utilitzem a maternal per descobrir vocabulari. 

(Adjunto la Fitxa de Preparació força molt especificada)



Reunits en rotllana en el racó del bon dia, posem un dibuix a terra per a mobilitzar la paraula de l'infant, facilitar vocabulari, provocar una conversa o intercanvis d'opinions. Pot resultar molt interessat recollir la paraula dels infants parlant i reflexionant sobre la tolerància, la por o l'amistat. És per tant un bon sistema per tractar valors, conflictes, l'higiène o els rols a casa... però avui ens ocupem de la part lingüística de l'activitat.

Amb la làmina a terra, (les làmines les podeu comprar a Nathan per exemple, o buscar-les per internet en aquest interminalbe armari de recurssos que és pinterest) fem preguntes obertes al grup classe.... (què és això? què creieu que estan fent? i perquè? i on són? ....) 

   o 

Començem directament amb un senzill:  
-Dins la làmina.... Veig Veig:
-què veus (responen tots els infants)
-Una coseta !
-i de quin color és?
- de color color.... 

o bé - i quina coseta és?
-és una coseta que fem servir per...


  o  

També podem començar enumerant, forma part dels aprenentatges de primer cicle coneixer i utilitzar les diferents formes de llenguatge.
- En aquesta làmina hi ha nins i nines, una mestra i un llibre. A veure repetiu? També hi veig una catifa, i una peixera... a veure... què més hi veig...
 - També hi ha un drac dibuixat Marta! (sempre n'hi ha un que s'hi afegeix!!!!)

Vet aquí. Com que no m'agrada fer una activitat sola i sense sentit, quan busco un aprenentatge provo de lligar-lo al màxim possible amb els altres dominis d'aprenentatge així doncs podriem treballar la descripció al mateix temps que la situació en l'espai...

(Què hi ha davant la finesta... a dalt a la dreta...)


així doncs busco que aquestes làmines m'aportin temes que després podrem anar estirant segons l'interès dels infants....
així m'agrada proposar:
un infant que trenca les joguines (normes de classe), una nina que es renta les mans (higiène), un nin que es pentina o un pare que cuina (trencar rols i estereotips), una làmina amb coses fora de lloc... i tu què hi tens al labavo?, una familia entaulada per menjar (com menjo), una escena de por o de anar a dormir (per tractar els malsons o el pipi al llit), una escena de festa: sant Jordi, sant Joan...
Les làmines també poden ser llibres, esclar, i qualsevol altra cosa que ens sembli interessant!


Va, per acabar us deixo dues presentacions que jo vaig adaptar de recursos per a l'educació: Veig Veig per a iniciar la lectura.

(tots els mots que apareixen s'han trevallat prèviment!)

làmina col·lectiva

Es queda en el racó de llengua, es pot utilitzar amb vileda....


Feina individual

Descarrega El Bosc pdf

Descarrega Hivern pdf

Descarrega Bosc i l'Hivern zip

FULLS preparats Bolg de Notes

Apa Camilleta, espero que et serveixi! Quan començi el curs us aniré pujant fotografies!!!