diumenge, 16 d’octubre de 2016

Quadern del dia (Cahier journal)

Sempre amb la inseguretat de no tenir tots els papers en regla! Enguany que em disposo a temptar les oposicions, més que mai sento la necessitat de tenir ben endreçat el Quadern del dia. Parlant-ne amb la directora del meu centre hem concretat que hi ha d'haver:

- Anotacions personals de la lectura anterior.

-Llistat d'alumnes  per edats i telèfons.

-Objectius del periode (progressions)
-Programació 
-Horàri de la setmana real
-Fitxes de preparació de les activitats o Anotar les activitats del dia detallant objectius i valoració.

-Cal guardar una mostra de totes les activitats que s'han elaborat a la classe, en el dia a dia, al final de cada setmana, o del període o en un quadern a part.


L'any passat vaig descobrir que : 

1 -el meu cap programava per idees  (document aquí)
                i vaig elaborar un esquema que m'ajuda a treure millor suc de cada tema.


2- feia una previsió de la setmana. (document aquí)
                aquesta queda penjada a la classe i en negre hi marquem tots els canvis i les anotacions.



3- m'anava bé anotar dia a dia (documentació aquí)
                  amb el detall de l'horàri i els objectius del dia. i Valoració de l'Activitat Principal.


4- darrere cada dia, marcava en una llista els comentaris necessaris sobre els infants. i em vaig adonar que era una cosa molt útil, que després en les entrevistes amb els pares, a un simple cop d'ull, tenia una visió força general del nin. (Documentació aquí)

Espero que les meves reflexions serveixin a mestres perduts que com jo anem buscant la llum entre tanta paperassa!




Descarrega tot el QUADERN DIARI 
(Lletres dels títols: CAmpus Relief, i Agency BF)
Document PDF













Us deixo una mostra de les progressions que vam acordar en reunió de cicle:
Període 1 
Període 2 
Període 3
Període 4 
Peíode 5