dimecres, 25 de maig de 2016

Taller de marietes

Activitat d'autonomia del racó de matemàtiques.

consciència numèrica 1 -10 amb referents.



El taller el realitzen sols o en parelles. (PS, MS o GS)
Cal prendre una targeta, reconèixer el número i comptar, i omplir-lo de tantes marietes com hi ha en el dibuix, i provar de contar-les.

Al principi només superposen les marietes, a mida que creixen, es va despertant el seu interès per comptar-les quan les posen. 

També podem demanar que un les posi i l'altre les compti, o que un treballi i la parella s'asseguri que ho fa bé, o l'ajudi a comptar bé.

Les targetes les he descarregades de "mrprintables". sempre hi ha coses precioses i també hi vaig trobar la continuació: les targetes de 11 a 20.

RECICLA EL MAERIAL


Qui no te a la classe un joc vell vell, del qual hem perdut la meitat de peces?



Vet aquí un joc col·lectiu ben divertit per donar una segona vida als lotos d'imatges perdudes.

Al front d'un infant enganxem amb cinta adhesiva una imatge. Els altres companys li han de donar pistes perquè pugui descobrir de quin animal es tracta. Al principi costa molt, però poc a poc van aprenent a dir:
-El teu animal té dues orelles, i bigotis.
-Té quatre potes i pel suau. 

-Li agrada jugar amb la llana i viuen dins les cases.

A la meva classe ens encanta i hi que juguem almenys un cop per període des que la Laura me'l va fer descobrir una tarda de Mitjana Secció. Moltíssimes gràcies!


dimecres, 18 de maig de 2016

PRIMERES LECTURES

A la meva classe el material de lectura passava de les paraules senzilles a frases complexes. Així que cercant per internet vaig trobar un material molt atractiu a "Un polsim de sal". Però sense material a descarregar, em vaig atrevir a construir aquest.





Espero que sigui d'utilitat.

Les espelmes de l'Adrià

Pel seu aniversari els pares de l'Adrià ens han portat boniques espelmes que no s'apaguen! I que precioses que són... tant que m'ha inspirat per fer un taller de numeració, mireu:



Traçem un vuit al pati






Com que la Marta de "tresquatreicinc" m'ho va demanar en un comentari, he decidit que aniré penjant totes les activitats que anirem fent al pati. Per això avui us penjo aquesta petita activitat de grafisme que va sortir espontàniament una tarda de Gran Secció.



Érem dins la classe; la sessió anterior havíem detectat problemes per traçar correctament el número vuit:(Després d'identificar-lo, resseguir-lo amb números de vidre, traçar-lo en safates de sorra... l'escriptura encara no era massa precisa...)

                     Identificar el 3                              Resseguir números de vidre 1     Traçar amb safata de sorra el 2
 Se'ns va ocorre l'idea d'omplir un número amb pedretes i botons, i a aquells infants amb més dificultat els va anar molt bé.
Així vam proposar per aquesta sessió un seguit d'activitats per memoritzar el traçat del 8 i adquirir les proporcions adequades. 

Primer vaig dibuixar un vuit ben gros a terra, i vaig mostrar com calia caminar sobre les línies per resseguir el 8. Després un a un ho van fer ells, també ells s'ajudaven si algú el començava al revés o no seguia la direcció que calia.

Després calia prendre material més petit (taps, pius, llavors, botons, pedretes...) i construir un vuit. Treball per parelles un construeix l'altre mira i quan ha acabat pot ajudar a arreglar el 8 per fer-lo més bonic. Dues feines que van canviant un cop un un cop l'altre.
Feia tant bon dia que vam donar la consigna de sortir per parelles a fer l'activitat al pati. Van estar molt tranquils canviant el material molt concentrats a fer bé el recorregut. 
però el sol va sortir d'entre els núvols i vam tornar a entrar.















Dins la classe vam acabar fent el traçat del vuit amb fils i cordills i amb pissarretes.
(als infants amb més dificultat els vam donar un guix per a traçar el camí a sobre)

vam comprovar com fent un número massa gran perdíem les proporcions.

El nou convidat

No em puc estar de dir-vos que tenim una convidada d'honor a la classe:





Sí, sí, com veieu, una bateria!!! La Rosa-Maria tenia uns amics que se'n desfeien, i va pensar en la nostra classe!!! La primera sessió de música d'aquest període ha estat tot un èxit!!! Veurem demà amb els grans... Moltíssimes gràaaaacies!!!!

dimecres, 11 de maig de 2016

Construim un llençol

Avui hem tornat de vacances, i finalment hem pogut posar en plaça els nous tallers del raconet de motricitat fina: Cargols i rosques, fustes i suro, càpsules, botons de colors, pinces i rotlles...

Avui us vull parlar del taller de CONSTRUIR UN LLENÇOL. M'encanta!

Material: Peces petites de teixit. Pinces d'estendre

Objectiu: Millorar la dexteritat.

En gran grup o per parelles, l'activitat consisteix en prendre un pedaç de roba, i unir-la a un altre amb una pinça d'estendre, i així anar fent fins a tenir unides tantes peces que sembli un llençol de colors. 


Construir un llençol


És necessari precisar que tant important és muntar com desmuntar. Crear com recollir. Demano als infants de plegar les teles, això els fa un treball suplementari que considero és bo que tinguin el costum de realitzar, així sistemàticament pleguem estovalles, tovallons, bates.....

divendres, 6 de maig de 2016

Targetes amb MOTS

Tornant de vacancetes caldrà que nos posem les piles amb la llengua, al racó de llengua anirem presentant materials per a millorar l'escriptura i practicar la lectura de les grans seccions i dels que s'hi apuntin!

Vet aquí la primera activitat:

-confegir mots amb lletres de fusta, 
-escriure'ls en safates de sorra o en pissarretes, 
-fer una llista dels mots més bonics.
-fer un dibuix dels mots que haguem llegit....




A la classe de la Karine vaig trobar unes targetes de vocabulari que com diu sempre "ufff són de fa aaaanys!!!!" i beh, siguin de fa anys o d'avui, són ben pràctiques.

lletra de pal i lletra lligada