Avui torno al blog per respondre a la Clara, una súpermesta a qui li han donat una tutoria de P3, i que creu que les coses poden avançar, i que l'educació és un espai d'aprenenetatge que no és inamovible....
Fa uns anys a l'escola del Soler treballava amb la Laura, una mestra excel·lent de qui he après moltes coses. Juntes fèiem la llengua de MS (P4) ella va crear un material per treballar amb més profunditat les vocals, perquè és un treball que comencem a aquest nivell i no abans. (Evidentment en les classes verticals aquells infants que són desperts i preparats per aprendre'n comencen abans, però no és ,en cap cas, un objectiu.)
Vet aquí doncs
|
Targetes Vocals I |
|
Targetes Vocals O |
|
Targetes Vocals U |
Desitjo que amb insistència la raó i el qüestionament constant despertin en
els amants de les fitxes una petita reflexió.
Cada cop que et proposen una fitxa, pregunta sistemàticament quin és
l'objectiu de fer aquesta fitxa, qüestiona què en volem treure, per a què volem
que serveixi, i si realment serveix o què n'aprenen els infants. I al final,
pregunta't si no hi ha una altra manera d'arribar-hi...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada