Érem dins la classe; la sessió anterior havíem detectat problemes per traçar correctament el número vuit:(Després d'identificar-lo, resseguir-lo amb números de vidre, traçar-lo en safates de sorra... l'escriptura encara no era massa precisa...)
Identificar el 3 Resseguir números de vidre 1 Traçar amb safata de sorra el 2 |
Se'ns va ocorre l'idea d'omplir un número amb pedretes i botons, i a aquells infants amb més dificultat els va anar molt bé.
Així vam proposar per aquesta sessió un seguit d'activitats per memoritzar el traçat del 8 i adquirir les proporcions adequades.
Primer vaig dibuixar un vuit ben gros a terra, i vaig mostrar com calia caminar sobre les línies per resseguir el 8. Després un a un ho van fer ells, també ells s'ajudaven si algú el començava al revés o no seguia la direcció que calia.
Després calia prendre material més petit (taps, pius, llavors, botons, pedretes...) i construir un vuit. Treball per parelles un construeix l'altre mira i quan ha acabat pot ajudar a arreglar el 8 per fer-lo més bonic. Dues feines que van canviant un cop un un cop l'altre.
Feia tant bon dia que vam donar la consigna de sortir per parelles a fer l'activitat al pati. Van estar molt tranquils canviant el material molt concentrats a fer bé el recorregut.
però el sol va sortir d'entre els núvols i vam tornar a entrar.
Dins la classe vam acabar fent el traçat del vuit amb fils i cordills i amb pissarretes.
(als infants amb més dificultat els vam donar un guix per a traçar el camí a sobre)
vam comprovar com fent un número massa gran perdíem les proporcions.
Realment treballar al pati es superenriquidor. Quantes idees xules, Marta. Gràcies per compratir!
ResponEliminaMarta / TresQuatreiCinc
Sí realment és un espai més! Ahir encara vam sortir a fer-hi pintura!!!
ResponEliminaMoltes gràcies a tu per seguir-me amb tant interès!