dilluns, 17 d’octubre de 2016

La Cançó de la Girafa

Després de l'elecció del nom de la classe em vaig posar a cercar cançons de girafes... i ... no en vaig pas trobar tantes... així que la vaig inventar!



Després de moltes voltes, els la vaig cantar als nins. I els va encantar!!!! La van aprendre de seguida!!
Són tant grans!!!

Si necessiteu un enllaç amb l'audio, m'ho dieu, i puc mirar de gravar-la.




diumenge, 16 d’octubre de 2016

BON DIA

El Bon Dia és el primer espai on ens retrobem tots junts asseguts en rotllana per començar bé el dia. En aquest espai ens expliquem cosetes, cantem cançons, esmorzem, i és el moment on agrupem els rituals del matí: Saludar-se, contar els presents, reconèixer l'etiqueta del seu nom, marcar el dia en el calendari, escriure la data, observar el temps, recitar les dites o poemes...

Es converteix en el moment més important del dia, on tothom pot prendre la paraula i ser escoltat. 
Després d'assistir a la conferència de l'Indgrid Obiol, sobre la importància d'aquest moment, vaig considerar que em calia una bona reflexió. És tant important que els infants estiguin bé com que se sentin seu el material que utilitzem. Doncs què millor que crear el material amb ells? El repte d'enguany és que ells siguin partícips i actors en l'elaboració del material.

Us deixo una imatge del temps i ja us explicaré fins a on ho he aconseguit!

Quadern del dia (Cahier journal)

Sempre amb la inseguretat de no tenir tots els papers en regla! Enguany que em disposo a temptar les oposicions, més que mai sento la necessitat de tenir ben endreçat el Quadern del dia. Parlant-ne amb la directora del meu centre hem concretat que hi ha d'haver:

- Anotacions personals de la lectura anterior.

-Llistat d'alumnes  per edats i telèfons.

-Objectius del periode (progressions)
-Programació 
-Horàri de la setmana real
-Fitxes de preparació de les activitats o Anotar les activitats del dia detallant objectius i valoració.

-Cal guardar una mostra de totes les activitats que s'han elaborat a la classe, en el dia a dia, al final de cada setmana, o del període o en un quadern a part.


L'any passat vaig descobrir que : 

1 -el meu cap programava per idees  (document aquí)
                i vaig elaborar un esquema que m'ajuda a treure millor suc de cada tema.


2- feia una previsió de la setmana. (document aquí)
                aquesta queda penjada a la classe i en negre hi marquem tots els canvis i les anotacions.



3- m'anava bé anotar dia a dia (documentació aquí)
                  amb el detall de l'horàri i els objectius del dia. i Valoració de l'Activitat Principal.


4- darrere cada dia, marcava en una llista els comentaris necessaris sobre els infants. i em vaig adonar que era una cosa molt útil, que després en les entrevistes amb els pares, a un simple cop d'ull, tenia una visió força general del nin. (Documentació aquí)

Espero que les meves reflexions serveixin a mestres perduts que com jo anem buscant la llum entre tanta paperassa!




Descarrega tot el QUADERN DIARI 
(Lletres dels títols: CAmpus Relief, i Agency BF)
Document PDF













Us deixo una mostra de les progressions que vam acordar en reunió de cicle:
Període 1 
Període 2 
Període 3
Període 4 
Peíode 5